Media społecznościowe są ważną platformą marketingową dla firm dowolnej wielkości w dzisiejszej erze cyfrowej. Pytanie „Dlaczego powinniśmy korzystać z mediów społecznościowych w naszej firmie?” Szybko przeniesiono do „Jak używać mediów społecznościowych w naszej firmie?” Niezależnie od tego, czy Twoja firma ma 24 godziny, czy 24 lata, stworzenie obecności w Internecie jest bardzo ważne. Aby dobrze promować się w mediach społecznościowych, wymagana jest bardzo silna strategia, a prawdziwe wyzwanie jest na tym. Pozwól, że najpierw wyjaśnię dokładnie, czym jest strategia. Jest to dobrze zaplanowana strategia taktyczna, która pozwala zdefiniować główny cel Twojej obecności w mediach społecznościowych i wyznaczyć parametry, które decydują o tym, co i jak osiągnąć. Dziś w kilku prostych krokach dowiemy się, jak zaplanować strategię dotyczącą mediów społecznościowych:

Ustal swoje cele

Najpierw musisz ustawić swoje cele i zadania. Do czego dokładnie dążysz? Chcesz świadomości marki, lojalności klientów czy konwersji? Istnieją różne strategie dla różnych celów. Zdecyduj, czego chcesz od swoich odbiorców. Jeśli chcesz mieć świadomość marki, musisz skupić się na przyciąganiu do swojej witryny coraz większej liczby unikalnych użytkowników. Jeśli chcesz lojalności klientów, powinieneś skupić się na zdobywaniu większej liczby komentarzy i polubień w swoich postach w mediach społecznościowych. Pamiętaj o swoich celach przed zaplanowaniem strategii. Głównymi pomysłami na cele są w zasadzie:

  1. Świadomość marki

  2. Lojalność klientów

  3. Generowanie leadów

  4. W celu osiągnięcia zysku

  5. Rozwiń rejestracje, biuletyny i subskrypcje

  6. Zbuduj społeczność

  7. Większy ruch w Twojej witrynie

  8. Zwiększ liczbę wzmianek prasowych

Sprawdź swoją obecną obecność w społeczności

Przed rozpoczęciem planu; Zacznij od sprawdzenia, gdzie jest Twoja obecność w społeczności. Zwróć uwagę na następujące punkty:

  1. Sprawdź, jakich mediów aktualnie używasz

  2. Zdecyduj, czy Twoje cele biznesowe są najlepszymi mediami społecznościowymi. Nie wszystkie media społecznościowe działają dla wszystkich typów firm.

  3. Zanotuj liczbę swoich obecnych obserwujących.

  4. Porównaj swój profil z profilem konkurencji i zobacz, jakie zmiany musisz wprowadzić.

Znajdź idealnego klienta

Musisz być bardzo konkretny w tej części. Wyobraź sobie, że prowadzisz marketing z całym planowaniem, konsekwencją i zaangażowaniem, ale jeśli docelowi odbiorcy nie są Twoimi potencjalnymi klientami, cała ta ciężka praca nie ma sensu. Nawet najlepsze biznesowe strategie marketingowe zawodzą, jeśli kierujesz reklamy do niewłaściwych odbiorców. Musisz znaleźć osobowość kupującego w populacji i wykorzystać ją w ukierunkowany sposób, aby twoje strategie działały i ostatecznie osiągały twoje cele.

Miej oko na swoich konkurentów

Bardzo ważne jest, aby być świadomym konkurencji. Twoi konkurenci mogą ci wiele powiedzieć o tym, jakie strategie wybrać i co robić, w końcu są skierowani do tych samych klientów co Ty. Możesz się wiele nauczyć z ich sukcesów i błędów i wdrażać je podczas planowania swoich strategii. Wybierz swoich najlepszych konkurentów, sprawdź ich strony w mediach społecznościowych, poznaj posty, które cieszą się większym zaangażowaniem, i zbadaj je.

Zaplanuj swoje treści

Bardzo ważne jest, aby mieć atrakcyjne i angażujące treści, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Jeśli treści, które publikujesz w swoich mediach społecznościowych, nie są wystarczająco angażujące, możesz nie być w stanie przyciągnąć wystarczającej uwagi, a nawet stracić obecnych obserwujących. Zawsze musisz dostarczać świeże i angażujące treści, aby nowi goście byli bardziej widoczni i zatrzymali istniejących obserwujących.

Różne rodzaje treści, które możesz udostępniać, to:

  1. Posty na blogu

  2. Filmy

  3. zdjęcia

  4. Infografiki

  5. Wiadomości korporacyjne

  6. Aktualności

  7. eBooki

Zainwestuj w narzędzie

Kiedy koncentrujesz się na mediach społecznościowych, bardzo ważne jest, aby zainwestować w dobre narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi. Główną cechą i zaletą takiego narzędzia jest to, że możesz zaplanować posty na przyszłość, dzięki czemu nigdy nie przegapisz terminu i zaplanujesz posty zgodnie z kalendarzem treści. Niektóre z narzędzi to HootSuite, Sprout Social, Buffer, Social Oomph itp.

Śledź, analizuj i optymalizuj

Teraz, gdy masz już wszystko zaplanowane, musisz zmierzyć, czy podjęte przez Ciebie wysiłki się opłacą. Nadszedł czas, aby śledzić, analizować i wdrażać niezbędne zmiany w razie potrzeby. Marketing opiera się wyłącznie na próbach i błędach. Musisz dalej optymalizować swoje środki, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.