Wydaje się, że w przemyśle winiarskim trwa więcej dyskusji na temat możliwych płaskowyżów, a nawet spadku konsumpcji wina w USA. Podano wiele sugestii, dlaczego „warunki morskie” mogą się zmienić w przemyśle winiarskim. Na przykład: wyżu demograficznego starzeje się i konsumuje mniej wina; Pokolenie Xer nie wydaje na wino; Legalizacja marihuany; alternatywne napoje alkoholowe (cydr, piwo rzemieślnicze i wódki); Podwyżki cen i brak nowych innowacji w produktach winiarskich.

Wyrównanie w przypadku, gdy sprzedaż i zarobki to nie jedyne problemy. Niektóre wskazują na inne obawy, takie jak: Na przykład: sprzedaż trójwarstwowa, zmiany w kanałach sprzedaży (sprzedaż na miejscu i poza nim, DtC, kluby winiarskie / sala degustacyjna i modele detaliczne); Koszty pracy i przepisy stanowe / regionalne.

Rob McMillan, EPP z Silicon Valley Bank, napisał w swoim corocznym badaniu: Raport o stanie przemysłu winiarskiego w 2019 roku, Wspomnienia: „Skumulowane skutki negatywnych wiadomości zdrowotnych – bez promowania korzyści zdrowotnych wynikających z umiarkowanego spożycia wina – mają negatywny wpływ na konsumpcję, szczególnie dla konsumentów tysiącletnich”. Pisałem również na ten temat: Trudno jest odnieść się do zasadności badania zalet i wad wina dla własnego zdrowia. Niemniej jednak zawsze ciekawie jest zobaczyć, kto chce promować pozycję poprzez badanie.

„Nadzieja” nie jest silnym podstawowym elementem do przemyślenia strategii biznesowej, ponieważ odnosi się do możliwych zmian w branży winiarskiej. Raporty prognoz i analiz trendów, takie jak te sporządzone przez Silicon Valley Bank, powinny zachęcić do planowania działań na poziomie winnicy i winnicy w celu opracowania strategii identyfikowania nowych trendów. Planowanie na przyszłość jest naprawdę problemem mikroekonomicznym. Dobre planowanie naprawdę nie ma wad w przypadku większości kwot biznesowych.

„Aby dalej rosnąć w nadchodzących latach, amerykański przemysł winiarski potrzebuje nowego kierunku i nowego ukierunkowania”, mówi McMillan. Dzisiejsi gracze branżowi muszą się rozwijać, wprowadzać innowacje lub więdnąć. Same podwyżki cen nie stanowią długoterminowego rozwiązania problemów z wolumenem. Wzrost musi również pochodzić ze sprzedaży skrzynek.

Wino nadal promuje tajemnice i dziedzictwo. Podziw wina spadł w 2012 roku. W tym czasie Annette Alvarez-Peters, nabywca wina Costco (największy kupiec wina w Stanach Zjednoczonych) powiedział: „Wino to tylko napój na koniec dnia”. Ten komentarz wywołał poruszenie, ponieważ usunął romans i aurę, które elity przemysłu USA tworzyły przez dziesięciolecia. Od czasu do czasu konsument wina rozumie teraz, że wino nie było tajemnicą; znajdź to, co lubisz i ciesz się.

Jeśli zużycie ma się zmienić, zaczyna się od zmian określonych przez konsumenta. Dlaczego ludzie spożywają wino? Najczęstsze powody to: towarzyskość, komplementy dotyczące jedzenia, smaku / zapachu i dostępności. Ogólnie rzecz biorąc, lista idzie tutaj we wszystkich kierunkach, ale trzymajmy się podstaw. Bez względu na powód, wiele osób zgodzi się, że najstarszym napojem alkoholowym jest wino, a zapisy historyczne pokazują, że wino było i jest napojem celebrującym między kulturami.

Sprzedaż wina nie jest oczywiście odporna na zmiany preferencji konsumentów. Nie tak dawno White Zinfandel był świetnym sprzedawcą. W połowie lat 90. Sutter Home White Zinfandel było najpopularniejszym amerykańskim winem premium. Ale pozostaje zmiana w gustach konsumentów, a kiedy to nastąpi, pojawia się nowy trend. Zmiana jest stała.

Co może zmusić konsumentów do wprowadzenia zmian w branży? Bardzo krótka lista to:

  • Zmiany demograficzne – Widzimy to w zmianach pokolenia wyżu demograficznego i pokolenia milenialsów. (Rob McMillan wyjaśnia to szczegółowo.)

  • Styl życia – część tego elementu może obejmować kariery, względy finansowe i rodziny wielopokoleniowe.

  • Dyktanda społeczne – wpływy rówieśników, media, dostępność środowisk socjalizacyjnych.

  • Motywacja / postrzeganie – co pasuje do Twojej strefy komfortu? Jaki jest cel picia alkoholu w twoim życiu?

  • Ustawienia – Ustawienia i tolerancje zmieniają się. Może konsumenci są zmęczeni próbką?

Nawet po szybkim spojrzeniu na branżę możemy stwierdzić, że zmiany zachodzą na wietrze. Być może branża może dojść do wniosku, że nastąpiły niewielkie zmiany w produktach, opakowaniach, reklamach i bardziej lojalnym podejściu konsumentów.

Rynki i konsumenci się zmieniają; to siła natury. Wiemy również, że istnieją narzędzia biznesowe, które mogą pomóc branży wprowadzić zmiany. Odnów ”; zaakceptuj zmiany i zastanów się, jak możesz się wcześniej dostosować.

Dla przemysłu winiarskiego – „Zabijamy to snobizmem i odmową słuchania i zobaczenia, co się wokół nas dzieje. Nie chcemy się dostosować i twierdzić, że wszystko jest (i powinno być) takie, jakie jest 20, 30, 50. Czy wiesz, co się stanie, jeśli się nie dostosujemy? Umieramy ”- powiedział Leonardo Cabrini, dyrektor generalny Wild Yeast Media.

Na przykład biznes z browarami rzemieślniczymi wciąż się rozwija, ponieważ: różne style produktów, niskie koszty wejścia, obecność marki na ich rynku, konsumenci mogą definiować produkty browaru i są zorientowani na konsumenta. Atmosfera w moich pubach lub browarach browarniczych jest zorientowana społecznie, wymagania pozostają na drzwiach i można łatwo wypróbować produkty. Cały model biznesowy warzenia piwa rzemieślniczego nie jest przenoszony do przemysłu winiarskiego, ale niektóre elementy są przenoszone.

Uwaga: osobiście jestem wielkim zwolennikiem firm konsumenckich, które łączą ich relacje z klientami. Dzięki dzisiejszej technologii łatwo jest wzbudzić „ludzkie zainteresowanie” budowaniem marki wśród konsumentów. Poinformuj ludzi, kto produkuje swoje wino.

Poza tym w ciągu 20 minut od mojego biura jest 5 browarów i 2 gorzelnie. Jeśli powiększę się do promienia 30 minut, opcje dla browarów i gorzelni wzrosną o 75%. Wszystkie mają świetne marki i programy lojalnościowe.

Co z innowacjami „Wprowadzanie nowych rzeczy lub metod”.

Jakakolwiek taktyka zastosowana w winnicy do wprowadzania innowacji, nie będzie wyglądać jak dzisiejsze programy. Istnieje wiele powodów, które wymuszają zmiany w branży wina CA:

  • Zmiany demograficzne – znaczenie tysiącleci i większy nacisk na zdrowy styl życia.

  • Preferencje konsumenckie dotyczące napojów alkoholowych – piwo rzemieślnicze i alkohole, szczególnie pod względem smaku.

  • Wpływ trzypoziomowej dystrybucji – system pośredników upoważniony przez rząd federalny musi wykorzystywać wytwórnie win do sprzedaży wina na miejscu i poza nim.

  • Kanały sprzedaży Shift-Online, DtC, sala degustacyjna, lokalna, sprzedaż detaliczna

  • Segmentacja regionalna i rynkowa

Jeśli zbliża się faza stagnacji na rynku lub może się ona zbliżać, oto kilka obszarów, które mogą bezpośrednio wpłynąć na sprzedaż. System trójwarstwowy jest z pewnością tak uwikłany w politykę, że nie podlega wielu innowacjom. Faktem jest, że małe winnice znajdują się w niekorzystnej sytuacji, ponieważ nie mają silnej obecności na rynku, aby przyciągnąć dealerów z pierwszorzędną obecnością. Zmusza to niektórych średnich i małych producentów do korzystania z marketingu partyzanckiego w celu budowania marki i kreatywności w DtC. Według Creative Guerilla Marketing „Marketing partyzancki” Kampanie mają na celu dotarcie do konsumentów na bardziej osobistym i niezapomnianym poziomie. „DtC, podejście, które rośnie o 11% rocznie i ma sprzedaż przekraczającą 3 miliardy dolarów”.

Tom Pellechia pisze w Forbes w 2017 roku: „Niewiele winnic zmaksymalizowało możliwości DtC, a brak wykwalifikowanych specjalistów jest często wymieniany jako główny powód, dla którego nie wykorzystuje się dodatkowego potencjału dochodów i zysków, jaki wynikają”.

Proszę Mike’a Vesetha, redaktora The Wine Economist, aby skomentował innowacje, które widzi w branży winiarskiej. Oto dwa punkty, które przedstawił. „W tym momencie innowacja polega na pakowaniu (zwłaszcza w puszkach) i próbowaniu otwierania nowych możliwości konsumenckich poprzez pakowanie. Moim zdaniem, gdy tylko puszki staną się bardziej popularne, są miejscem, gdzie następują kolejne innowacje W puszkach eksperymentuje się z winem w puszkach. Ale potrzebne są jakieś badania?

Po drugie: „Światowy rynek wina z pewnością jest w stagnacji i już od jakiegoś czasu. Staram się jednak nie generalizować zbyt wiele, ponieważ płaski rynek zawiera segmenty i regiony, które się rozwijają, a inne kurczą się, a niektóre z nich robią to samo. „ obie. W pewnym stopniu zależy to od tego, w którym segmencie chce się znaleźć wytwórnia win i która strategia jest odpowiednia.

Komentarze Mike’a są trafne. Jeśli uważasz, że tradycyjne napoje nie wymagają innowacji, rozważ ścieżkę dużych firm produkujących napoje bezalkoholowe, a nawet wodę mineralną. Na przykład sukces Perriera wynika z innowacji. Czysta naturalna woda mineralna Perriera została butelkowana po raz pierwszy pod koniec XIX wieku. Produkt, kolor i kształt butelki z Francji stały się innowacją, którą wciąż mamy. Są nadal innowacyjne dzięki puszkom, smakom i miksologii.

Grupy konsumenckie pozostają przez chwilę przy opakowaniu i aktywnie wspierają TTB, aby dodać do produktu dodatkowe informacje o produkcie. Nazwy bez wątpienia się zmienią. Skorzystaj z okazji, aby rozpocząć nową kampanię sprzedażową z aplikacją komunikacji o niskiej częstotliwości. W połączeniu z kodami QR daje to każdej winnicy możliwość ekonomicznej komunikacji z konsumentami za pomocą spersonalizowanych wiadomości i wiadomości, które natychmiast potwierdzają decyzje zakupowe.

Bezpośrednia komunikacja z konsumentem za pośrednictwem biuletynów winiarskich z kreatywnymi wiadomościami, filmami, ogłoszeniami itp. Może wzmocnić lojalność klientów. Nie musisz nawet odwiedzać winnicy; Jednak komunikacja musi być zorientowana na konsumenta.

Innowacje w zakresie opakowań wykraczające poza etykiety i technologie są już w toku i są akceptowane. Na przykład: wino w puszkach, wzrost wina w kartonowych pudełkach, użycie toreb i rozmiarów pojemników.

Kolejny trend, który wydaje się mieć niepokojący przekaz; redukowanie ruchu do pokojów degustacyjnych. To powinno być najważniejsze działanie w procesie sprzedaży i budowaniu marki. Tutaj wytwórnia win złapała klienta w przyjaznym środowisku i kontroluje przekaz.

Istnieje wiele powodów, dla których spada średnia tendencja odwiedzających. Głównym powodem może być zmiana preferencji konsumentów dotyczących napojów. Wizyta w kraju winiarskim obejmuje teraz wizyty w browarach rzemieślniczych, restauracjach i gościnach. Winiarnie straciły urok wyjątkowości i wartość snobu; Nie chodzi już o aurę wina.

Technologia może pomóc poprawić konkurencyjne środowisko dla większości winnic wszystkich rozmiarów. Od technologii komunikacji bliskiego zasięgu po podcasting, świat technologii oferuje wytwórni win skuteczny sposób radzenia sobie ze zmianami w nawykach zakupowych konsumentów i brandingu. Podczas dyskusji panelowej Wise McMillan powiedział: „Technologia może zmienić zachowanie i oczekiwania konsumentów”.

Jak branża dostosuje się do zmian trendów konsumenckich dzięki odpowiednim innowacjom?

  • Zauważono zmiany preferencji smakowych napojów, nawet wina. Na wiele kategorii wpływają wody gazowane i napary oraz cydr. Przemysł butelkowanej wody eksperymentuje teraz z wodą z konopi indyjskich.

  • Regulacje stanowe i federalne są nadal napędzane wymaganiami konsumentów. TTB omawia obecnie zmiany w etykietowaniu.

  • Możliwości korzystania z nowych technologii oferują nowe innowacje, aby docierać do klientów z nowymi komunikatami produktowymi i reakcjami na trendy. Pomyśl o streamingu, YouTube itp.

  • Jaki jest najlepszy sposób rozwiązania nowych obaw związanych z problemami zdrowotnymi związanymi ze spożywaniem alkoholu i etykietami ekologicznymi? Problemy należy omawiać bezpośrednio z konsumentem.

  • Rozwój opakowań, które pozycjonują istniejące i nowe produkty, które sprzedają i mają wysoką wartość oferty.

  • Wino musi uwzględniać atrakcje marki rzemieślniczej produkcji piwa i alkoholu. Może to obejmować konopie indyjskie.

  • Ważne jest, aby kanały sprzedaży Direct to Consumer były najwyższym priorytetem. DtC może być skuteczny. Kevin Diffly pisze 1 marca 2019 r .: „Podczas gdy cały kanał DtC wzrósł o 11,6 procent i 8,9 procent pod względem wielkości i wartości, winnice Sonoma wzrosły o 19 procent i 18 procent w tych kategoriach, co jest imponującym wzrostem w roku.” – ponad rok. „

Po tysiącach lat wino będzie zawsze częścią życia większości ludzi. Celem jest utrzymanie wzrostu, odniesienie sukcesu i bycie istotnym dla konsumenta. Ważnym narzędziem do tego jest INNOWACJA.

Oddolnie!